onsdag 20 oktober 2010

Stig Vig i inbördeskrig

13 kommentarer:

  1. Apbyxa! Du är ett geni!

    SvaraRadera
  2. Otroligt läskig i min mening. Bra men även sorglig.

    SvaraRadera
  3. Infanterist, javisst. F ö. skrattar jag åt ettiketterna militärväsende OCH reggae, motsägelsefullt?

    SvaraRadera
  4. 200 inlägg! jisses vad tiden går!

    SvaraRadera
  5. Hej! Jag älskar denna underbara blogg. Nu har jag skrivit en liten vers inspirerad av er. Och fast det inte är mycket att skryta med vid en jämförelse så vill jag gärna dela med mig. Ha det fint och fortsätt er sköna gärning:

    Saker att göra innan man dör:

    Köra ett tjackrace med Scarface.

    Investera i giftig lera.

    Göra apkonster med ett kakmonster.

    Köra anal i Bergakungens sal.

    Träffa Carola i en opiumhåla.

    Utrota grodarter på charter.

    Dansa snoa på Goa.

    Skriva en bok om Krokom.

    Se den bästa baletten på Västgötaslätten.

    Festa som fan i Turkmenistan.

    Slå ut en tand i Samarkand.

    Räkfrossa i Saragossa.

    Ta en liten drink i Skärmarbrink.

    Ha svarta mässor med sin professor.

    Läsa epik för ett ruttet lik.

    Vara bibliotekarie åt sitt saltvattensakvarie.

    Aldrig mera bli sig lik efter Örnsköldsvik.

    Åka tvåvåningsbuss med Kerberus.

    Lägga motionen om att återinföra Sovjetunionen.

    Försvara sig med list mot en enveten lingvist.

    Bli lika go och rund som en slaktfärdig nakenhund.

    Runka bulle till HongKongrulle.

    Ordna en nyliberal melodifestival.

    Raka Marx haka.

    Och till slut: skjut en snut.

    SvaraRadera
  6. Det är genialt. Men jag blir orolig för Stig Vig, månde han klara sig!!

    Till Salkavalka. Trots att folk brukar protestera över förslag till rim här så tycker jag dina "saker att göra innan jag dör" är underbart bra. Kram

    SvaraRadera
  7. Ja, stackars Stig Vig....

    Tycker inte Salkavalkas lista var speciellt bra, men han/hon har verkligen all rätt i världen att skriva en rimmande lista!!!

    Det här rätt å fel-snacket a la Gestapo, vad man får och inet får göra på den här bloggen är ju urlöjligt tycker jag! Känner någon för att rimma, whats the big deal! en blogg är ett typ av kommunicerande forum och sålänge inte upphovsmakaren/na har uttryckt att de verkligen stör sig på en viss typ av kommentarer, tycker jag inte några läsare som stör sig på dåliga rim ska försöka bestämma ett regelverk och vara trist-elitister.

    Som någon sagt innan, stör du dig på kommentarer- strunta i att läs dem! (Den som störs kan även titta närmare på Sveriges grundlagar..)

    Svårare än så är det inte.

    Ville bara säga det.

    Ciao!

    SvaraRadera
  8. Gestapo...? Jag förstår bara inte SYFTET med att skicka in egenpåhittade rim. Förväntas vi andra läsare sitta och skratta åt att det rimmar? Vill folk visa att de kan rimma på kändisars namn? Starta då en kändisrimblogg utan bilder så folk kan få överträffa varann där bäst de vill. Ni kan kalla den loureeditweedutanhumor

    SvaraRadera
  9. Svar till Gnällmånsen:
    Syfte och syfte... Det behöver ju inte vara så pragmatiskt jämt, den som har bäst humor vinner liksom, utan syftet kan ju helt enkelt vara att man kommer att tänka på ett rim och vill skriva det. Tycker du inte det är tillåtet?

    För att ge ett konkret exempel: Ska jag inte få sjunga bara för att de finns de som sjunger bättre? Vilket hårt tråkigt samhälle blir det, om bara de som anses vara bäst får göra något. Så vill i alla fall inte jag ha det!

    Men de som dömer andra, dömer ofta sig själv hårdast, så jag hoppas du blir lite snällare mot dig själv och andra.

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  10. Fecault i kalikå21 oktober 2010 kl. 23:45

    Men det är väl helt underbart att Apbyxa lyser allra starkast själv på sin egen blogg men samtidigt inspirerar så många andra. Det vore förfärligt om man inte lät sig väckas och inspireras. Det är väl en del av utvecklingen och personlighetsdaningen att man samlar på sig lite här och där ifrån. Heja Apbyxa och alla andra rimmande vänner.

    SvaraRadera
  11. Foucault i kalikå21 oktober 2010 kl. 23:48

    Sorry...Foucault...

    SvaraRadera