lördag 16 oktober 2010

Immanuel Kant som mattant

12 kommentarer:

  1. Enig. Han ser litt utilpass ut, dog.

    SvaraRadera
  2. Eftersom hela Königsberg istället för klocka använde Kant som levande dito, eftersom de avläste tiden utefter när den nitiske Kant passerade vissa hållplatser på sina promenader, drar jag slutsatsen att de arma skolbarnen härvidlag kommer att få sin lunch serverad med sekundiös precision! Underbar bild!

    SvaraRadera
  3. Han måste ha varit aka den blåhåriga kärringen som jobbade på bespisningen där jag käkade i grundskolan... fy fan vad gammal hon var och le som hin håle själv!

    SvaraRadera
  4. Filosoferna har varit dina bästa sen comebacken efter semestern. Både Locke och Kant borde känns sig hedrade.

    SvaraRadera
  5. Matlagning medelst dammsugare!

    SvaraRadera
  6. Jonas: Glöm inte "Heidegger färglägger".
    En av mina personliga favoriter...

    SvaraRadera
  7. Nonsensakuten:
    Ah, den glömde jag - den var också helt briljant! De tre bästa sen comebacken är alla filosofer!

    SvaraRadera
  8. Nonsensakuten: helt rätt! Filosoferna är de klart bästa.
    Och Jonas: Heidegger färglägger är så fantastiskt att jag blir helt rörd.

    SvaraRadera
  9. Han ser inte riktigt nöjd ut.

    SvaraRadera